Search This Blog

Thursday 14 July 2011

kisah semalam dan 2 malam yg lepas :)

hola~~

wow, rasa macam dah lama tak update blog (eleh.. selama nie tak la pulak nak ber blog.. hehe) well.. sambung cite, al-kisah nya.. misteri kehilangan saya selama 3 hari dan 2 malam adalah kerana saya telah berangkat ke Kuala Terengganu (KT)!!!! yey!!! bercuti sambil pergi menemani sorang rakan iaitu cik D yang perlu menghadiri conference di sebuah hotel yang sangat terkemuka di KT.. jadinya saya dan seorang rakan lagi iatu cik HC tidak melepaskan peluang bersama-sama menyelam sambil minum air pergi ke KT and EnjoYYYY!!! weheeeee~~

plan asal kiteorang patut bergerak ke KT hari ahad, tetapi memandangkan keadaan jalan raya yang tidak menentu akibat daripada sekatan jalan raya (BERSIH 2.0) jadinya plan B terpaksa digunakan iaitu bergerak pada hari berikutnya.. wahhh bercuti weekdays memang sangat tak hingat dunia.. kih3 :P

bertolak ke KT pada hari isnin.. dari umah kul 6 lebih la cm 2, lepas subuh.. tok tek tok tek jemput cik D dan cik HC isi minyak bagai ader la kul 7 lebih dari bangi.. owh terlupa, adik ipar iaitu EN F pun follow gak coz dia nak balik dungun menguruskan hal dia disana.. so ader la tukang bawak kereta.. hehehehe :P

alhamdulillah.. perjalanan yang sangat smooth (walaupun EN F membawa MR W6 sampai 140/jam) wah wah wah.. pot pet pot pet dalam kereta sampai x sedar dah hampir 5 jam sampailah di dungun.. sempat la jugak menyinggah uitm dungun pas 2 drop EN F di rumah sewa beliau.. tibalah perjalanan ke KT dengan perasaan TERUJA!!!!

ok!! ape yg menarik di KT???




gambar-gambar tersebut diambil pada hari pertama tiba di KT!!

LAPARRRRRRRRRRRRRRRRRRR.... makan-makan di KT!!!







yg lebih menarik di t'ganu ialah pantaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!






selain pantai.. (owh.. gambar diatas bukan di KT, itu ialah pantai Kemasik ye)yang menarik di KT ialah pasar payang.. ape ada di pasar payang????



yang menarik di pasar payang ialah di bahagian bawah yang banyak meenjual barang-barang basah dan kering seperti buah-buahan tempatan, keropok2, serunding, asam-asam, kuih muih dan macam2 ada... kat bahagian atas pasar ada banyak menjual kain2 batik dan t-shirt t'ganu... (pastikan anda cukup kaya untuk membeli kain bercorak batik yang dipenuhi dengan manik-manik kristal yeee.. hehehe.. x mampu den membelinyo..)

di mana kali stay kat KT???


terima kasih cik D kerana sponsor penginapan kami.. sangat selesa tempat nie.. murah pun murah!!! check FB diorang just search CITI POINT HOTEL, KUALA TEENGGANU MALAYSIA untuk maklumat lanjut ye. (hope ader org sponsor ke REDANG.. uhuuu.. (in ur dream cik melan!!!)

owh... ada lagi pantaiiiii!!! pantai private hanya kite2 je taw taw.. teka la kat mana nie!!!





waaaa... asik pantai je kan... actually banyak lagi la tempat menarik yang sempat kiteorang singgah, seperti Maydin terbesar di KT, Universiti malaysia Terengganu, nor Arfa batik dan yang paling best pergi melawat keluarga pakcik Helmi!!! di quarters BNM (sob.. lupe amik gambar ngan diorang :( sad)

tak dilupa.. tujuan utama kiteorg mai ke KT!!!!





yang paling kelakar... perjalanan balik dari KT ke bangi mengambil masa 10 jam!!! (gara-gara banyak singgah)sempat singgah di dungun membeli kropok leko di SRI SURA, singgah di pantai kemasik, singgah makan ikan pating di R&R gambang, singgah untuk solat jama'... gerak dari kul 12 t/hari sampai kul 10 mlm...gempak ah!!!

ada jugak la suka dan duka sepanjang perjalanan.. suka sbb best giler arrr enjoy.. yang duka sbb kene saman parking n kene saman ngan polis di atas kesalahan lalu lintas yang sangat tak masuk akal!!!! (tersangat lah rajin menjalankan tugas)

thanks a lot cik D dan cik HC!!!!!

muka happy sbb masa 2 nk pi bayar saman parking!!! hahahaha!!! n dapat berbual-bual ngan MR Blub Blub!!!

ada lagi kah????

coretan di pasir :)



sekian.... BLUB BLUB BLUB :P

4 comments:

  1. nk blub blub kat Redang pas nie :) hehe..

    ReplyDelete
  2. jom..sila la tanya en redang bagaimana dan brapa dan semua semua nya :P

    ReplyDelete
  3. ehem.. en redang yea :P
    weheeeee.. hope boleh pi pulauuuu..
    ajak en blub blub aka en redang :P
    insyaAllah x de aral kite sampai lah kesana :)

    ReplyDelete